Уроки читання у 3 класі. Українські народні пісні. - Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"

На правах реклами
Бути жінкою!
Реклама
На правах реклами
Допомога юриста

Статтi

Головна » Статті » Статтi » 3 клас

Уроки читання у 3 класі. Українські народні пісні.
Обладнання: запис пісні «Ходить гарбуз по городу»; маски дійових осіб, малюнки головних героїв; слова-картки для перевірки домашнього завдання.

Хід уроку

І. Організація класу
- Діти, з творами якого жанру усної народної творчості ми зустрічалися на попередніх уроках? (Українські народні казки)
Чому ці казки народні?
ІІ. Перевірка домашнього завдання
- Вдома ви працювали над казкою «Кобиляча голова». Які дійові особи зустрічалися у творі?
1. Характеристика дійових осіб
- Прочитайте слова та виберіть, які з них характеризують бабу, діда, їх дочок. (Слова записані на дошці: безвольний, жадібна, працьовита, лінива, добра, брехлива, зла, безхарактерний, слабодухий, заздрісна, небагатослівна, груба,жорстока, слабодухий).
2. Тестування
- А тепер перевіримо, як ви засвоїли зміст казки, проведемо тестування. У кожного з вас на парті – аркуш із питаннями.
- Оберіть правильну відповідь та обведіть її.
3. Самоперевірка
- Діти, перевірте свої відповіді (на дошці прикріплений аркуш).
ІІІ. Мовна розминка
1. Скоромовка
- Попрацюємо над скоромовкою (на дошці).

Має втіху солов’їха:
Солов’ята всі у тата,
Всі співучі, голосисті,
Всі із хистом, всі артисти.

- Прочитаємо повільно всі хором (з учителем)
- А тепер – швидше.
- А зараз швидко.
- Хто зможе розказати скоромовку напам’ять?
- Який звук часто зустрічається у скоромовці? ([с], [с’]).
2. Споріднені слова із цим звуком.
- Що об’єднує ці слова?
- Яка в них спільна частина?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
- Недаремно ми працювали над цими групами слів, адже тема нашого уроку «Українські народні пісні».
Вступна бесіда
- Весь світ заслуховується українською народною піснею. Українці – співучий народ. Кажуть, де троє українців, там цілий хор..
- Ще змалку вони знають чимало пісень. У дитинстві співають дитині заспокійливі, лагідні пасеньки. Як вони називаються ? (Колискові).
- А які колискові пісні ви знаєте ? (Діти наводять приклади).
- А коли немовля підростає і вчиться робити перші кроки і плескати в долоні, з ним розучують пісеньки-забавлянки.
- Хто з вас пам’ятає, які забавлянки співали з батьками ?
- Люблять діти заклички та примовки. Давайте пригадаємо їх. Я почну пісеньку, а ви продовжите.

• Печу, печу хлібчик… (дітям на обідчик).
• Іди, іди дощику… (зварю тобі борщику в череп’янім горщику).
• Вийди, вийди сонечко… (на дідове полечко, на бабине зіллячко, на наше подвір’ячко).

- А як полюбляють українці колядки, щедрівки, веснянки, весільні та побутові пісні!Інколи пісні нагадують казки, де рослини, тварини – живі істоти. Сьогоднішній урок присвячений саме таким пісням. Прочитайте статтю і скажіть, про що ми з вами ще не говорили.( Про те, як їх треба читати).
V. Опрацювання змісту пісні «Ходить гарбуз по городу»
1. Слухання пісні
- Давайте послухаємо, як звучить пісня «Ходить гарбуз по городу» у виконанні Василя Мазура, а після прослуховування ви скажете, який настрій передає ця пісня.
2. Словникова робота
- Перш ніж перейти до читання, ознайомимось зі словами і звернемо увагу на наголос (читання за вчителем)
Гарбуз, обізвались, свояки, бараболя, піддержав, перістий.
- З’ясуємо значення цих слів.
3. Мовчазне читання
- А тапер я пропоную прочитати пісню самостійно і назвати дійових осіб, що зустрічаються в пісні.
- Чому гарбуз називає їх своїми родичами ? (Вони всі овочі і живуть на одному городі).
- Правильно, а як можна їх одним словом назвати ? (Городина).

Фізкультхвилинка

Бабця добре працювала –
Все вродило тут на славу:
Морква, ріпка й бурячок,
І цибуля, й часничок.
Огірочки між капусти,
Простелились густо-густо,
А поглянути назад –
Помідорів цілий ряд.

4. Відгадування загадок
- Давайте перевіримо, чи всіх ми героїв назвали. Відгадайте загадки.

• Жовтий карапуз, йшов городом та й загруз.
Бо насіння стільки має, що аж боки розпирає.(Гарбуз)
• Хто ховає під кущі наші супи та борщі ? (Картопля)
• Без рук, без ніг,
А в’ється, як батіг. (Квасоля)
• Я квасолі дід,
Звуть мене всі старий… (біб).
• Я на сонці достигаю,
Родичів багато маю.
Гарбузову господиню
Усі знають. Хто я ?... (Диня).
• Ми - кругленькі хлопчики,
Як у мишки, хвостики.
Червоненькі ми на вроду,
Хочем в борщик із городу. (Буряки).
• Хвостиком прив’язаний,
Довгий і зелений,
Гарбузові він синок,
Дуже добрий… ( огірок).

5. Читання
- Дивлячись на малюнки, знайдіть у пісні співвідносні рядки.
- Про кого ще не читали ? (Гарбуз, біб)
6. Вправа «Відшукай риму до слів» (за малбнками)
- Діти,що це за городина ?
- Повторіть разом. Відшукайте риму.
7. Робота над ілюстрацією у підручнику
- Погляньте на малюнок. Чи впізнали ви родичів? Назвіть їх з ліва направо.
- А кого художник забув намалювати ?
- А хто на малюнку є, але у вірші не розповідалося про нього ? (Морква)
8. Творча хвилинка
- А давайте спробуємо за аналогією скласти риму до слова морквиця. (Сестриця)
- А тепер складіть куплети, використавши як риму сполучення слів морквиця-сестриця.
9. Підготовчі вправи для вивчення рядків напам’ять
- Діти, у пісні, ви знаєте, є слова, які повторюються, і це називається приспів. А чи повторюються рядки цієї пісні ?
- Які ? Зачитайте.
- Чиї це слова ?
10. Інсценізація пісні
- А чи змогли б ви напам’ять про інсценізувати пісню ?
11. Узагальнення прочитаного
- Що казкового ви помітили у пісні ?
- Якої пори року відбуваються події ? Чому ?
- Молодці, ви добре сьогодні працювали.
VІ. Підсумок уроку
- До якого жанру усної народної творчості належить твір, який ми сьогодні читали ? (Українські народні пісні)
- Що таке пісня ?

Використана література: "Дитячий фольклор" ;

журнал "Початкова освіта" 2007р. ;

"Методична робота вчителя початкових класів" Харків "Видавнича група "Основа"2010

Джерело: http://www.sokolschool.pl.ua/338/


Категорія: 3 клас | Додав: manuna (10.10.2011) | Автор: Мошура В.В. E W
Переглядів: 2921 | Теги: читання., 3 клас, конспект уроку | Рейтинг: 0.0/0





  • [Коментарi iз соцiальних мереж]
  • [Коментарi за допомогою Порталу]
На пульсі новин!
При використанні авторської картинки цього сайту - активне посилання та розміщення банера -
ОБОВ'ЯЗКОВО!

Початкове навчання
На правах реклами
МАЙСТЕР-КЛАС
Ми на facebook
Опитування
Главный критерий для выбора детского сада
Всього відповідей: 101

Онлайн всього: 7
Гостей: 7
Користувачів: 0
Замовити сертифiкат Замовити диплом Правила публікації Частi питання Про Портал Команда Порталу     Всi права захищенi!
    www.nachalka.com.ua © 2008-2012


Хостинг від uCoz

▲ ВГОРУ ▲