Ти — пасажир. Основи здоров'я, 3 клас. - Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"

Доброго часу доби!
Свято на порозі
Наш новий проект
Реклама
На правах реклами
Допомога юриста

Статтi

Головна » Статті » Статтi » 3 клас

Ти — пасажир. Основи здоров'я, 3 клас.

Тема. Ти — пасажир

Мета: розширити уявлення учнів про те, хто такі пасажири; вчити правил користування громадським транспортом; ознайомити дітей із дорожньою розміткою й дорожніми знаками, що позначають місце зупинки пасажирського транспорту; виховувати куль­туру поведінки.

ХіД УРОКУ

1. Робота із загадками

Я літаю, я літаю,

Я зірки на крилах маю, І мотор у мене є, Що життя мені дає. (Літак)

Маленькі будиночки По місту біжать, Хлопчики й дівчатка

В будиночках сидять. (Трамвай)

Дім по вулиці іде, На роботу всіх везе — Не на курячих лапках,

А в гумових чобітках. (Автобус)

• Не трамвай це, не автобус, Хоч тримається за проводи І у гумових черевиках

Ходить маршрутом туди-сюди. (Тролейбус)

Учитель. Літак, поїзд, трамвай, тролейбус — види транспор­ту. Вам вже відомі деякі правила користування транспортом. На­звіть їх.

2. Робота за підручником

Читання тексту (С. 77).

Хто такі пасажири?

Який транспорт називають громадським або пасажирським?

Чому кожен пасажир повинен не тільки знати, а й виконувати правила користування пасажирським транспортом?

Де слід чекати пасажирський транспорт?

Чому пасажирський транспорт слід чекати на тротуарі або посадковому майданчику?

Де потрібно чекати пасажирський транспорт, якщо немає посадкового майданчика?

Як позначається місце зупинки пасажирського транспорту?

Розгляньте дорожні знаки. Розкажіть про кожний із них за планом.

Як називається знак?

Якої форми цей знак?

На якому тлі він намальований?

Якого кольору облямівка?

Розгляньте нижній малюнок.

Як ще позначається місце зупинки пасажирського транс­порту?

Яким громадським транспортом батьки дозволяють вам користуватися самостійно?

С. 78.

Розгляньте малюнки.

Хто з дітей на малюнку порушує правила користування пасажирським транспортом?

На яку небезпеку наражаються діти?

Дайте їм корисні поради.

Чому коли на зупинці скупчується багато людей, треба бути особливо обережним? Чим це небезпечно?

Як слід поводитися, щоб не потрапити під колеса транспорту?

Чому не можна підходити до краю проїжджої частини дороги?

Як слід поводитися, коли заходиш у транспорт чи виходиш з нього?

Коли дозволяється посадка і висадка з транспорту?

Чому посадка й висадка з транспорту дозволяється лише після повної зупинки тролейбуса, трамвая чи автобуса?

Через які двері треба заходити до автобуса, трамвая, тролейбуса?

Чому до автобуса, трамвая, тролейбуса треба заходити через задні двері, а виходити — через передні?

Чому до виходу треба готуватися заздалегідь?

Чому, коли зайшов до салону, не треба поспішати займати місце?

Кому повинен поступитися місцем школяр?

Яке місце слід обрати, щоб нікому не заважати і щоб вас ніхто з пасажирів не штовхав?

Що треба робити, щоб під час раптової зупинки транспорту не втратити рівновагу і не впасти?

Чому не можна голосно розмовляти й пустувати у салоні?

С. 79.

Розгляньте верхні малюнки. Оцініть поведінку дітей.

Які правила-заборони ви запам'ятали?

Чому не можна стрибати з транспорту, що рухається?

Чому не можна їхати на підніжках, виступах пасажирського транспорту?

Чому не можна висуватися з вікон, перешкоджати зачиненню дверей, спиратися на двері?

Розгляньте нижні малюнки.

Які правила користування пасажирським транспортом порушують діти? На яку небезпеку вони наражаються?

С. 80.

Чому не потрібно поспішати переходити дорогу після того, як вийшов із транспорту на тротуар чи узбіччя?

Що треба намагатися знайти?

Чому краще користуватися підземним чи наземним пішохідним переходом?

Як треба обходити автобус і тролейбус? трамвай? Чому?

Які правила безпечного переходу проїжджої частини доро­ги ви знаєте?

Чому миттєво зупинити транспорт не можна?

Коли можна йти до тротуару, якщо трамвайну колію прокладено на проїжджій частині дороги? (Йти до тротуару можна тіль­ки тоді, коли переконаєшся, що на дорозі немає транспорту.)

Розгляньте малюнки. Які правила переходу дороги після висадки з транспорту порушують діти?

Чому цього не слід робити?

Фізкультхвилинка

Часу гаяти не варто — Руки покладем на парти. Сонце, діти, вже високо! Всі вдихаємо глибоко, Руки разом опускаєм І глибоко видихаєм. В другій вправі для дітей Руки ставим до плечей. Руки вгору почергово — Вправу робимо чудово, Чітко руки піднімаєм, Пальці вгорі розтискаєм. Руки вже за головою — Дивимось перед собою. Випрямляємо хребет, Лікті зводимо вперед. Мов метелики, злітаєм, Крильця зводим — розправляєм. Треба на поясі руки тримати — Будем вставати та присідати: Встати-присісти, встати-присісти, Як перед грою всі футболісти.

Робота в зошиті (С. 38-41)

№ 1. Які види транспорту належать до громадського?

№ 2. Які види громадського транспорту є в нашому місті (селі)?

— Хто із зображених героїв мультфільмів порушив правила ко­ристування громадським транспортом? Обведіть порушників червоним олівцем. Дайте їм корисні поради.

№ 3. Розгляньте малюнок.

Як треба обходити трамвай, тролейбус і автобус? Зафарбуйте відповідну стрілку.

№ 5. Тест «Так чи ні?»

Чекаючи на автобус, трамвай або тролейбус, ти:

О вийдеш на проїжджу частину вулиці;

О будеш чекати на зупинці;

О підійдеш до узбіччя дороги.

Під час посадки у транспорт:

О зайдеш спокійно, дотримуючись черги;

О забіжиш поза чергою;

О відштовхнеш літніх людей і зайдеш.

Під час виходу з транспортного засобу:

О самовільно відчинеш двері;

О обережно, не штовхаючись, вийдеш;

О вийдеш на проїжджу частину дороги.

Якщо відходить автобус, а ти не встигаєш до нього сісти, то:

О голосно закричиш;

О швидко побіжиш;

О будеш чекати наступного.

№ 6. Розгляньте малюнки на с. 40.

4) № 4. Розгляньте малюнки на с. 39.

Які правила користування громадським транспортом порушують хлопці? Дайте їм корисні поради.

№ 7. Що вчинити у такій ситуації?

На зупинці чимало людей. Ти станеш у чергу чи проберешся наперед, щоб бути першим?

Після тебе в черзі стоїть дівчинка. Ти її пропустиш чи відштовхнеш?

Біля тебе стоїть бабуся. Даси їй дорогу чи проскочиш під її ру­ками сам?

Ти сидиш в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь. Твої дії?

Ти з мамою зайшов до автобуса. Вільне місце було лише одне. Твої дії?

Ти виходиш на наступній зупинці. Як ти звернешся до пасажирів із проханням пропустити тебе до виходу?

Тобі треба передати гроші на квиток. Як ти звернешся до пасажирів?

С. 41. Гра «Ввічливо — неввічливо».

Зафарбуйте відповідь «так» — зеленим, «ні» — червоним кольором.

О Поступитися в трамваї місцем.

О Привітатися під час зустрічі.

О Штовхнути, не вибачитись.

О Допомогти підняти річ.

О Не поступитися місцем у транспорті.

5. Підсумок уроку

Які види громадського транспорту вам відомі?

Які правила безпечної поведінки пасажирів ви запам'ятали?

Які правила користування пасажирським транспортом ви знаєте?

Чому їх потрібно виконувати?

Ознайомте своїх братиків і сестричок з вивченими правилами.

Як позначається місце зупинки пасажирського транспорту?

Яких правил поведінки слід дотримуватися на зупинці гро- мадського транспорту?

Як потрібно заходити до автобуса, трамвая, тролейбуса?

Як необхідно обходити автобус, трамвай, тролейбус?



Джерело: http://pedrada.km.ua/document/ti-pasazhir-osnovi-zdorovya-3-klas.html


Категорія: 3 клас | Додав: chirva_olesya (24.10.2015) W
Переглядів: 171 | Теги: пасажир, Ти | Рейтинг: 5.0/1

Схожі матеріали




  • [Коментарi iз соцiальних мереж]
  • [Коментарi за допомогою Порталу]
На пульсі новин!
При використанні авторської картинки цього сайту - активне посилання та розміщення банера -
ОБОВ'ЯЗКОВО!

Початкове навчання
Ми на facebook
Рецепт для мамочек
Реклама
Опитування
Главный критерий для выбора детского сада
Всього відповідей: 194

Онлайн всього: 8
Гостей: 8
Користувачів: 0
Замовити сертифiкат Замовити диплом Правила публікації Частi питання Про Портал Команда Порталу     Всi права захищенi!
    www.nachalka.com.ua © 2008-2012


Хостинг від uCoz

▲ ВГОРУ ▲