Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Основи здоров'я, 4 клас. - Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"

Доброго часу доби!
Свято на порозі
Наш новий проект
Реклама
На правах реклами
Допомога юриста

Статтi

Головна » Статті » Статтi » 4 клас

Складові їжі. Енергетична цінність їжі. Основи здоров'я, 4 клас.

Тема. Складові їжі. Енергетична цінність їжі

Мета: дати учням уявлення про енергетичну цінність їжі; поглибити знання дітей про складові компоненти їжі; пояснити необхідність вживання різноманітної їжі, достатньої кількості води; ви­ховувати відповідальність за власне здоров'я.

Хід уроку

Проблемні запитання

Учитель. Навіщо людина їсть?

Розібратись в цьому ви спробуєте самостійно. Поміркуйте і дай­те відповіді на запитання.

Питання 1. Навіщо машину заправляють бензином? (Машина «їсть» бензин. Її заправляють бензином, щоб вона могла їхати, набирати швидкість, перевозити людей.)

Питання 2. Навіщо телевізор умикають у розетку? (Телевізор «їсть» електрику. Його умикають в електричну розетку, тому що без електрики він не буде працювати.)

Питання 3. Навіщо людина їсть? (Людина вживає їжу для того, щоб бути сильною, працювати, навчатися в школі, гратися з друзя­ми, допомагати батькам, ходити, бігати, сміятися тощо.)

Отже, людина їсть, щоб жити!

Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні бло­ки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, вставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

Наша їжа — теж будівельний матеріал. І вона також не однакова за своїм складом і значенням для організму.

Робота за підручником (С. 22-24)

Для чого ви вживаєте їжу?

Що залежить від того, що їсть людина? (Залежать її ріст і роз­виток, настрій, самопочуття. Їсти потрібно для того, щоб жити й бути здоровим.)

Чому ви маєте вживати щодня білки, жири, вуглеводи, віта­міни, мінеральні речовини,воду?

Що забезпечують білки?

Розгляньте малюнки на с. 22.

У яких харчових продуктах містяться білки?

У яких харчових продуктах містяться білки тваринного походження?

У яких харчових продуктах містяться білки рослинного походження?

Чому, щоб рости й розвиватися, треба щоденно вживати моло­ко та молочні продукти, хліб, кашу, м'ясо чи рибу, 1-2 яйця?

Чому, щоб рости й розвиватися, треба не рідше одного-двох разів на тиждень вживати страви з гороху, квасолі, сої?

Розгляньте верхні малюнки на с. 23.

У яких харчових продуктах містяться вуглеводи?

Чим забезпечують організм вуглеводи?

Чому щоб рости й розвиватися, треба щодня їсти кашу, картоплю, хліб з висівками, овочі (капусту, буряки, моркву) і фрукти (яблука, сливи, груші)?

Чому якщо мало рухатися і вживати багато вуглеводів, вони не використовуються організмом?

До чого може призвести зловживання солодощами?

Розгляньте нижні малюнки на с. 23.

В яких продуктах містяться жири?

Якою вони роблять їжу?

Назвіть жири тваринного походження.

Назвіть рослинні жири.

Що дають організму жири?

Чому для нормального росту і розвитку важливо щодня вжи­вати жири: вершкове масло, сало, олії?

Розгляньте таблицю на с. 24. Ознайомтеся з набором страв на день для учня 4-го класу.

Запишіть, що ви зазвичай щодня вживаєте в їжу впродовж тижня. Обговоріть з батьками.

Назвіть продукти харчування, в яких є білки та вуглеводи.

Розгляньте малюнки на с. 24.

Чому мінеральні речовини (солі) вкрай необхідні для організму?

Яких мінеральних речовини в організмі людини багато?

Де містяться кальцій, фосфор, натрій, калій, залізо?

Завдяки чому кістки і зуби стають міцними та здоровими?

У яких харчових продуктах є кальцій і фосфор?

Які мінеральні речовини необхідні організму в малій кількості?

Що сприяє зміцненню зубів і кісток?

Що потрібно для обміну речовин?

Що «працює» для кровотворення?

Де містяться йод і фтор?

Чому обов'язково слід вживати в їжу продукти моря?

Що міститься у вівсяній та гречаних крупах, горіхах?

Чому слід вживати таку їжу, яка містить необхідну кількість усіх життєдайних мінеральних речовин?

Чому вода — основа життя?

Скільки її в тілі людини?

Як вода потрапляє до організму?

Яка загальна кількість рідини, яку має вживати людина за добу?

Розгляньте малюнки. Чому не можна пити воду з відкритих водойм?

Скільки відомо вітамінів, необхідних для життя людини? (Сьогодні їх відомо близько 20.)

Коли у людини бадьорий настрій, хороший зір, гарна шкіра, блискуче волосся, міцні зуби?

Що означає віта у перекладі з латини?

Розгляньте малюнки. У яких продуктах містяться вітаміни?

Чому в консервованих продуктах та штучних напоях, цукерках, жувальних гумках дуже мало вітамінів?

Ознайомтесь з таблицею на с. 27, щоб знати більше про віта­міни.

У яких продуктах міститься вітамін А?

У яких продуктах міститься вітамін С?

У яких продуктах міститься вітамін D?

Фізкультхвилинка

Вправа «Скинь втому»

Стань, широко розставивши ноги, трохи зігни їх у колінах, нахились і вільно опусти руки, розправ пальці, схили голову до гру­дей, трішки відкрий рота. Покачайся в різні боки. Різко тряхни го­ловою, ногами, тілом. Ти струсив втому!

Ознайомлення із правилами здорового харчування

Запам'ятайте основні правила здорового харчування:

Приймати їжу слід 4 рази на день. Три прийоми їжі є основними — сніданок, обід, вечеря, а четвертий — другий сніданок, або полуденок, є додатковим.

Якщо заняття в школі проводяться в першу зміну, ти повинен пообідати після повернення зі школи додому, а якщо в другу зміну — перед тим, як іти до школи.

Ніколи не забувай вимити руки з милом перед вживанням їжі, а після прийому їжі прополоскати рот теплою водою.

Твоя їжі повинна бути різноманітною, містити усі необхідні компоненти.

Ніколи не переїдай, навіть якщо їжа дуже смачна. Це шко­дить твоєму шлунку.

Не вживай на ніч чай, каву, какао. Вони збуджують нервову систему.

Цукерки, морозиво, солодку воду краще заміни на овочі та фрукти, вони корисні для організму. Достатньо однієї цукерки й однієї склянки солодкої води на день.

Не забувай, що тобі потрібно випивати 2-3 л води щодня.

5. Робота в зошиті (С. 9, № 1)

М'ясо, риба, бобові, яйця, гриби

Хліб і круп'яні вироби

— З'єднайте попарно групи продуктів з відповідними таблич­ками.

6. Підсумок уроку

З чого складається їжа?

Яке значення білків для організму людини?

Яке значення вуглеводів для організму людини?

Яке значення жирів для організму людини?

Які вітаміни вам відомі?

Яке значення вітамінів для організму людини?

Що таке мінеральні солі?

Яке їх значення для організму людини?

В яких продуктах вони містяться?

Скільки води ви випиваєте протягом дня?

Яку воду вживають у ваших родинах: з крана, з криниці, кип'ячену, придбану у крамниці в пляшках? Чому?

Чому треба вживати різноманітну їжу?



Джерело: http://pedrada.km.ua/document/skladovi-yizhi-energetichna-cinnist-yizhi-osnovi-zdorovya-4-klas.html


Категорія: 4 клас | Додав: chirva_olesya (18.10.2015) W
Переглядів: 233 | Теги: Здоров'я, 4 клас, їжі, енергетична, Основи, Цінність, Складові | Рейтинг: 5.0/1





  • [Коментарi iз соцiальних мереж]
  • [Коментарi за допомогою Порталу]
На пульсі новин!
При використанні авторської картинки цього сайту - активне посилання та розміщення банера -
ОБОВ'ЯЗКОВО!

Початкове навчання
Ми на facebook
Рецепт для мамочек
Реклама
Опитування
Главный критерий для выбора детского сада
Всього відповідей: 194

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Замовити сертифiкат Замовити диплом Правила публікації Частi питання Про Портал Команда Порталу     Всi права захищенi!
    www.nachalka.com.ua © 2008-2012


Хостинг від uCoz

▲ ВГОРУ ▲