Риторична культура особистості - Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"

Доброго часу доби!
Свято на порозі
Наш новий проект
Реклама
На правах реклами
Допомога юриста

Статтi

Головна » Статті » Статтi » Виховна робота

Риторична культура особистості
Риторична культура особистості
Мета: проаналізувати етапи становлення риторики,як науки і навчальної дисципліни задля визначення позитивного досвіду й підтвердження необхідності впровадження риторики в навчальний процес.
Ключові слова: оратор, риторична школа, історія риторики, риторична освіта, етапи розвитку.
Немає науки, яка навчила б добре бачити або чути, але є наука , що може навчити добре говорити - це виразне читання, виразне мовлення, риторика. Не існує людини, котра не могла б навчитися добре говорити. Тому не може бути й вчителя без володіння основними законами і методикою риторики – мистецтва красномовства.
Риторична культура особистості передбачає формування риторичної культури засобами усного переконуючого слова.
Риторична культура необхідна в кожній професії,бо, як правило, надає людині можливості максимально повно реалізувати себе, виявити свої здібності в обраній професії.
Риторична культура учнів є низькою, це пояснюється тим, що багато хто з них не вміє грамотно, логічно й переконливо висловлювати свої думки,
не володіє нормами літературного мовлення, не в змозі подолати скутість думки і слова, запобігти хвилюванню, опанувати себе, виступаючи публічно.
Риторична культура – це питання не тільки філологічне, а й морально - політичне, тому що мова людини – це показник її духовного та інтелектуального розвитку.
Уміння розуміти та переконувати,слухати та чути дається не тільки від природи, а працею самовиховання, воно досягається також і спеціальним навчанням, оволодінням системою мовлєннєво – розумових операцій, котрим навчали всіх культурних людей з найдавніших часів.
Система ця була створена давньогрецькими філософами – риторами і отримала назву – риторика, тому з стародавніх часів риторика присвячена
наступним питанням:

- Як навчитися говорити не тільки красиво і правильно , а й переконливо у відповідності зі смислом викладати усно та письмово те, що ми
- хочемо сказати, та так, щоб нас точно розуміли ті, до кого ми звертаємось;
- Як правильно логічно та виразно розвивати думки, вживати слова;
- Риторика вчила і вчить , як здійснювати мовленнєву комунікацію;
- Риторика – це термін, що в перекладі з грецької мови означає « ораторське мистецтво» або мистецтво виголошення промов. Це наука
- Красномовства, яка ще з античних часів вважалася даром богів і водночас мистецтвом,яке слід постійно вивчати.
- Головна мета цієї науки виробленню особистісно правил переконання людей у своїх поглядах і позиціях.
- Об’єктом цієї науки є інформаційна взаємодія суб’єктів спілкування.
- Предметом – знання і навички переконувальної мови.
- Риторика одна з найдавніших наукових дисциплін і освітніх практик.
- Вона займала важливе місце в системі освіти античності в середньовічній Європі, особливо в епоху Відродження.
- В історії риторики виділяють наступні етапи:
- антична риторика;
- риторика середньовіччя;
- риторика нового часу;
- риторика 19 століття та сучасна риторика.
Батьківщиною риторики вважається Древня Греція, а першим хто заклав підвалини риторики, як науки, були софісти, платні вчителі філософії й ораторського мистецтва.
У 5 столітті до н.е. з являється в Греції перший підручник з риторики. Його укладачем був Горгій, який приїхав з грецьких колоній Сицилії. У 2 пол.5 століття до н.е. риторику почали розглядати, як « царицю всіх мистецтв» її
почали викладати в школах. Одна з перших була відкрита греком Сократом. Загально людські цінності, які реалізуються з допомогою мистецтва красномовства активно впливають на моральний, естетичний розвиток особистості на формування іі життєвих орієнтирів та поглядів.
Отже на сьогодні існує потреба у формуванні риторичної культури
особистості.
Кінцевою метою навчання риторики є формування у учнів таких умінь: вести бесіду, слухати і чути співрозмовника, ставити запитання в адекватній формі ,коректно,етично подавати репліки, виступати перед аудиторією з невеликою за обсягом монологічною промовою,мати розвинене мовне чуття, інтуїцію оратора, читати й слухати, давати загально - риторичну оцінку прослуханого виступу чи тексту.


Категорія: Виховна робота | Додав: bnatali (08.10.2015) | Автор: Бутко Наталія Борисівна E
Переглядів: 258 | Рейтинг: 0.0/0

Схожі матеріали




  • [Коментарi iз соцiальних мереж]
  • [Коментарi за допомогою Порталу]
На пульсі новин!
При використанні авторської картинки цього сайту - активне посилання та розміщення банера -
ОБОВ'ЯЗКОВО!

Початкове навчання
Ми на facebook
Рецепт для мамочек
Реклама
Опитування
Главный критерий для выбора детского сада
Всього відповідей: 194

Онлайн всього: 18
Гостей: 18
Користувачів: 0
Замовити сертифiкат Замовити диплом Правила публікації Частi питання Про Портал Команда Порталу     Всi права захищенi!
    www.nachalka.com.ua © 2008-2012


Хостинг від uCoz

▲ ВГОРУ ▲